MASSAGE STOCKHOLM

VARFÖR MASSAGE?

Massage främjar avslappning och kan minska stress genom att frigöra oxytocin och minska stresshormoner. Genom att applicera tryck och beröring på muskler och vävnader lindrar massage spänningar, ökar blodflödet och minskar muskelsmärta.

Massage är ett bra komplement till dig som genomgår en kiropraktor eller naprapatbehandling. Rådfråga gärna din terapeut om vilken typ av massage som passar dig bäst! Du är välkommen på massage hos oss oavsett om du bor i Stockholm eller längre bort!

PRIS MASSAGE

• Massage 30 min: 425 kr

• Massage 60 min: 710 kr

• Massage 90 min: 995 kr

massage stockholm
OLIKA TYPER AV

MASSAGE

På våra kliniker i Stockholm erbjuder vi olika typer av massage. Oavsett vilken typ av massage du väljer så kommer du att uppleva den bästa massagen i Stockholm.

Klassisk massage: En av de mest populära massageformerna som involverar knådningar, glidningar, tryck och ibland slag. Den syftar till att främja avslappning, förbättra blodcirkulationen och lindra muskelspänningar.

Bindvävsmassage: Den fokuserar på att nå djupare muskellager och bindväv för att lindra kroniska smärtor och spänningar. Det innebär djupare tryck och kan vara mer intensivt än klassisk massage. Bindvävsmassage riktar in sig på specifika knutor eller "triggerpunkter" i musklerna som kan orsaka smärta och obehag. Målet är att lösa upp dessa punkter för att minska smärta och förbättra rörlighet.

Idrottsmassage: Används ofta för idrottare och fokuserar på att förbättra prestanda, förebygga skador och påskynda återhämtningen. Den kan appliceras som uppvärmning inför din idrott, eller för att förbättra och påskynda återhämtningsprocessen.

Gravidmassage: Under graviditeten genomgår kroppen många förändringar, inklusive ökad vikt, förändrad hållning och hormonella förändringar, som kan orsaka obehag och smärta. Gravidmassage är utformad för att lindra dessa besvär och främja både fysiskt och emotionellt välbefinnande under graviditeten.

Huvudmassage: Är en massageform som fokuserar på att behandla huvudet, hårbotten, ansiktet och nacken. Den utförs vanligtvis med händerna och involverar olika tekniker som strykningar, tryck och cirkulära rörelser. Huvudmassage är känd för sina avslappnande och lugnande effekter samt dess förmåga att främja både fysisk och mental välbefinnande.

BOKA TID FÖR MASSAGE I STOCKHOLM IDAG!

FRISKVÅRD MASSAGE STOCKHOLM

FRISKVÅRDSBIDRAG

Friskvårdsbidraget går att använda på friskvårdsfrämjande aktiviteter såsom massage och rehabträning. Användningen av ett friskvårdsbidrag för massage kan vara ett utmärkt sätt att minska stress, lindra smärta och förbättra din allmänna hälsa.

Du kan boka massage eller rehabträning på våra samtliga kliniker i Stockholm, men först måste du kolla några detaljer med din arbetsgivare.

Beloppet och vilka aktiviteter som omfattas varierar från arbetsgivare till arbetsgivare, så det är viktigt att du kontaktar din personalavdelning eller den hos er som ansvarar över friskvårdsbidraget för att ta reda på vad som gäller för just dig, och dina möjligheter att boka massage i Stockholm med hjälp av ert friskvårdsbidrag.

MASSAGE FÖR DIG SOM ARBETSGIVARE

massage stockholm